Corea

01/06/2024|

Aprofitant que m'han convidat a fer una ponència al congrés de la Korean Hair Research Society, busco un guia local i m'escapo a fer un parell de dies de Birding. No es pot deixar aprofitar tot aquest combustible gastat fins aquí.

Sardenya

01/05/2024|

Aprofitant que l’empresa Grimaldi lines ofereix unes bones ofertes pel trajecte Barcelona-Porto Torres a Sardenya fem una escapadeta a l’illa amb la furgo la primera setmana de Maig del 2024.

Marroc amb en Mike

18/04/2024|

Després de la sortida Ornitològica a Xipre on ens vàrem conèixer amb en Mike vàrem decidir de fer un nou viatge plegats i vam visitar Fuerteventura i ara repetim una nova aventura al Marroc. En Mike te una gran capacitat d’organització com diu ell -hauria de tenir una agència de viatges es diria O’neil Tours!!

Texas dia 6 High island

13/04/2024|

Avui és l’últim dia. Ens llevem a Galveston abans no surti el sol i amb molta antelació ens plantem al ferri que ens dura a High island. El trajecte es curt i veiem sortir el sol travessant el canal. Fem una primera aturada a Bolivar Flats Shorebird Sanctuary on podem veure les Primeres garses de mar americanes que son un bimbo per a mi. Son ben diferents de les nostres ja ho crec!

Texas dia 5 Galveston

12/04/2024|

Ens llevem a les sis ja sense gens de jetlag i amb un cafetó infernal marxem cal al Galveston Island State Park. Encara no han obert la barrera i ens toca fer temps per poder entrar. En poca estona podem presenciar un espectacle brutal: un Skimmer o bec de tisora lliscant sobre un llac en calma amb el seu mètode tant peculiar de pescar. Som els únics a la zona i amb tota la calma puc fer un grapat de fotos i vídeos!

Texas dia 4 Bear Creek Park

11/04/2024|

Avui ens llevem a Austin a les 6 i es el primer dia que el jetlag m’ha deixar dormir fins a que sonés el despertador visca! Fem un cafè al mateix motel i marxem decidits cap al primer hotspot del dia al WG Jones State forest per poder veure el picot que ens falta el Red-cockaded Woodpecker (Dryobates borealis)

Texas dia 3 Woodlands Park

10/04/2024|

Comencem al dia encara fosc i avui després de les tempestes el dia es ben frescot a Austin. Retornem allà on la pedregada ens va fer marxar pitant a Balcones canyon lands I després de molt voltar aconseguim veure el famós endèmic de Texas el Black Capped vireo. Marxem mooolt contents després de la troballa i anem a Cow Creek road on podem veure el segon endemisme de Texas el mític Golden-Cheeked warbler.

Texas dia 2 Austin

09/04/2024|

Em llevo a les 4 del matí a Dallas amb una tempesta que ha deixat la ciutat col·lapsada. Arribo a Austin abans de les 8 del matí plovent a bots i barrals serà impossible fer birding amb aquest temps. Quina malícia!! En Forrest, el meu guia, ja m’espera i em ve a recollir. Es un noi molt trempat i amable, una mica sobreactuat com són els ianquis però molt empàtic sense cap dubte.

Texas dia 1 Hagerman

07/04/2024|

He pogut gaudir d'un viatge a Texas aprofitant un congrés mèdic. Com que he vist molts ocells ho divideixo en sis dies diferents per que no sigui massa feixuc. Aquí teniu el contingut del primer dia a la reserva de Hagerman.

Ornitorepte dels 4 voltors

17/03/2024|

Amb la colla habitual dels Ornitoreptes fem una sortida fantàstica al congost de Collegats entre la Pobla de Segur i Gerri de la Sal. Un dia més que rodó…. pòquer de carronyaires, pela-roques, merla d’aigua i sisons és per caure de cul però…….. el millor l’equipàs i amb el Sergi davant👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽

Gàmbia

01/03/2024|

Gàmbia és un destí ornitològic excepcional. En només 5 dies han sortit 195 espècies i 125 lifers i he pogut retratar 144 de les espècies vistes. Sense cap dubte un dels destins més productius que es poden assolir a nomes 4h de vol de Barcelona i sense escales. I els preus al país, un dels més segurs de l’africa, son tirats!

Mosquiter de doble ratlla

03/02/2024|

Porto dos anys perseguint aquest mític ocell que apareix per casa nostra en moments molt concrets i marxa ràpidament. Aquesta vegada vaig tenir sort vaig sentir que al parc central de Girona, prop de l’estació, algú l’havia vist, tot i que deien que no reclamava.

Perdiu blanca

28/01/2024|

La perdiu blanca (Lagopus muta) és un ocell gal·liforme de la família dels tetraònids. Aquest dimoni de perdiu és fins avui l'ocell que més esforços m'ha costat. He fet 5 intents sense èxit. Vaig pujar tres vegades al puigpedrós a la cerdanya i dues vegades al puigmal sense èxit.

Kilimanjaro

22/01/2024|

Durant aquest mes de gener podem acomplir un somni que feia molts anys que perseguíem: pujar al Kilimanjaro! I evidentment durant l'ascenssió vaig aprofitar per observar els ocells de la rain forest i després de l'alta muntanya i es que el Kilimanjaro fa quasi 6000m d'alçada!

Ornitorepte Gavines al Delta de l’Ebre

20/01/2024|

El dia de Sant Sebastià del 2024 fem una sortida amb el grup dels Ornitoreptes amb l’excusa de veure gavines al delta de l’Ebre. Em toca fer una bona matinada per ser a les antigues salines de Sant Antoni així que surt el sol. Som un grup ben nombrós i tenim la sort de tenir al gran Sergi Sales com a guia i també a l’Enric Pàmies com a guia de suport.

Sit Gorjablanc

14/01/2024|

Gràcies a una alerta de rareses de l'eBird em puc assabentar que una espècie mai reportada fins ara a casa nostra el Sit Gorjablanc (Zonotrichia albicollis) s'ha pogut veure de casualitat a un pati d'una casa particular a Valldoreix.

Anellament de Voltors

13/01/2024|

Tinc la sort de poder participar a una sessió d’anellament molt especial del GACO (Grup d’Anellament Calldetenes Osona) a l’abocador d’Oris. La mida dels voltors fa que aquesta sigui una tasca impressionant. Durant la tarda anterior més de 70 voltors han entrat a les gàbies i gaudim com a criatures anellant-los!

Fuerteventura

01/12/2023|

Fa un parell de mesos em va trucar un company ornitòleg amb el que vàrem compartir un viatge a Xipre, per si em volia animar i fer un viatge plis plas  a Fuerteventura. Vaig trigar 24h a organitzar la meva agenda canviant alguna classe i movent algun pacient i el dimecres dia 29 de novembre agafàvem el vol directe de Ryanair de Barcelona a Fuerteventura.

Pelàgica a Tarragona amb el GEPEC

25/11/2023|

El dissabte al matí al port de Tarragona vam poder gaudir d'una magnífica sortida pelàgica organitzada pel GEPEC sota la supervisió de l'Albert Cama. El dia era plàcid, sense gens de vent però amb una mica de mar de fons que donava una certa alegria a la barca, però que no va ser suficient perquè ningú alimentes els peixos amb el propi esmorzar a mig digerir....

Ornitorepte urbà

18/11/2023|

Aquest dissabte varem poder participar a un nou ornitorepte de la mà de birdingcatalunya i com a guia de luxe en Sergi Sales. Vàrem ser mes de 20 persones que a les 730 del matí ja erem ben preparats a la ronda de dalt amb la idea de poder veure el màxim de espècies exòtiques per la ciutat.

Belchite i Irati

01/11/2023|

Aprofitem el pontet que aquest any hi ha per la castanyada i fem una escapada a la selva de irati per gaudir dels colors de la tardor De camí fem una aturada a la Reserva Ornitològica del Planerón de Belchite.

Kuwait

04/10/2023|

Aprofitant que per feina haig de visitar per tercera vegada Kuwait, aquest cop m’organitzo per fer una visita als ocells locals.

Iparralde

27/09/2023|

Aprofitant que ens queden 4 dies de vacances fem una mini escapada amb la furgo al país basc francès, país basc del nord o Iparralde. Podem gaudir de poblets preciosos amb un bon temps que sembla mentida per ser a finals de setembre inici d’octubre. El viatge és molt poc ornitològic que també hem de compensar una mica amb la família tants ocells sempre!

Delta Birding Festival 2023

22/09/2023|

Per tercer any consecutiu puc participar al DBF. Cada vegada el trobo més interessant i més plaent. També és cert que cada vegada hi conec a més persones i això també hi ajuda.

Bèlgica

17/09/2023|

Aprofitant un congrés de dermatologia pediàtrica a Aalst a la regió neerlandesa dels flandes a Bèlgica faig una mini escapada a veure ocells de la zona.

Xipre

02/09/2023|

La primera vegada que participo a un viatge ornitològic en grup. 8 persones anem a Xipre a finals d'agost per veure els principals endèmics de l'illa. Tallarol de xipre, xot de xipre i còlit de xipre entre moltes altres bèsties!

Tavascan

18/08/2023|

Buscant una mica la fresqueta fem una escapada amb la furgo a la vall de Tavascan. Aprofitem el dissabte al matí ben d’hora per pujar a un dels cims de la zona: el Campirme (2.633m). Un cap de setmana molt aprofitat.

Alta Ruta dels Perduts

09/08/2023|

Alta ruta dels perduts (Circ del Vignemale) Aprofitant que tenim la família al complet fem una escapadeta de ruta de muntanya aquesta vegada al Pirineu aragonès. Sortim del refugi de Bujaruelo amb la idea de pujar a dormir al refugi de la “Bretxa de Rolland” també conegut com de Serradets. La cosa es complica i en poca estona ens trobem en mig d'una tempesta de les que fan història....

Porto Petro Estiu 2023

31/07/2023|

Aquestes vacances d'estiu a Mallorca amb la família he pogut fer poques sortides ornitològiques. De totes maneres vaig tenir força sort per la poca dedicació: 2 bimbos: Territ de Temminck (Calidris temminckii) quina il.lusió un bimbo totalment inesperat i molt fora d'època, ara encara no haurien de ser per aquí. Dues parelles de falcons de la reina (falcons marins en mallorquí) o falco haeleonare en llatí que ens van fer les delícies!

Singapur i Borneo

01/07/2023|

Aprofitant que em conviden a fer un parell de ponències al Congrés Mundial de Dermatologia (WCD2024) que en aquesta ocasió es fa a Singapur aprofito per fer una mica de birding per la zona, com no podria ser d’altra manera. Del viatge m'emporto 100 bimbos!!!

Sheffield amb en David Wood de la RSPB

17/06/2023|

Aprofitant que em conviden a fer una xerrada a la reunió anual de la societat europea d’investigació en cabell (European Hair Research Society EHRS) a Sheffield, decideixo sortir un parell de dies abans per intentar de veure alguns ocells de la zona.

Akira

03/06/2023|

Durant el meu viatge al Japó vaig conèixer l'Akira. Ell allà em va fer de guia i vaig gaudir molt amb la seva companyia. Al final ens vem fer amics. Va decidir que volia venir a conèixer els ocells de catalunya i es va plantar aquí amb aquesta intenció.

Biscarbó

21/05/2023|

Biscarbó és un petit nucli urbà del terme municipal de les Valls d'Aguilar, a la comarca de l'Alt Urgell. A 1500m ASL al damunt del coll del cantó. Ara fa uns 50 anys un grup d'amics de Terrassa van decidir de començar-hi una aventura i en Costa, en Badia, en Caminal, en Rodríguez i algún més van començar a reconstruir cases, bordes i corrals.

En barca amb “Pelàgicus”

13/05/2023|

Aprofitant que el  13.5.2023 va ser el #GlobalBigDay, el dia dels ocells migratoris, que es celebra a  nivell mundial organitzat per @eBird amb la col·laboració de @globalbirding vem fer una sortida amb Pelàgicus amb en Ricard Gutierrez i en Manolo Sanchez en barca des del port de l'Ampolla amb la idea de veure el màxim possible d'aus marines.

Budapest

25/04/2023|

Aprofitant un congrés de dermatologia pediàtrica a Budapest surto a fer un parell de dies de birding per la zona acompanyat per un extraordinària guia local en Zsombor Berenyi i del director de la agència en Dr. Károly Teleki.

Salines de la Trinitat

23/04/2023|

Aprofitant una reunió de feina a Infosa, em mostren tot el procés de producció de la sal marina i les llacunes d'evaporació d'aigua. Les salines de la Trinitat están a la badia dels Alfacs dintre del terme municipal de La Ràpita. Puc gaudir d’una visita a una de les zones protegides de més difícil accés per a la majoria de gent.

Hivernal al Llac de les bulloses

19/04/2023|

Aprofitant la bonança vàrem fer una excursió als 8 llacs de les bulloses amb la parella de la meva filla gran, la dona, el gos i el cronista. Un dia magnífic amb un solet preciós i quasi sense gens de neu al camí. Buscàvem la Griva cerdana, que no va sortir, però vam gaudir de la companyia de la família i d’un bon grapat de trencapinyes.

Montcortès

18/04/2023|

L’estany de Montcortès es troba just al límit entre el Pallars subirà i el jussà i és l’únic estany d’alta muntanya d’origen càrstic que podem trobar a Catalunya. Els altres dos, el de Banyoles i el de Basturs ambdós son a la plana.

Jornada SOCC Montgai

15/04/2023|

Aquesta és la vuitena jornada que l'ICO (institut català d'ornitologia) organitza pels col.laboradors del SOCC (seguiment ocells comuns de catalunya) . Per mi va ser la primera edició i va resultar apassionant.

Mallorca Setmana Santa 2023

07/04/2023|

Aquests dies de Setmana Santa del 2023 fem una escapada en família a Mallorca. Tenim la sort de trobar una illa verda i lluent com poques vegades l’hem vista. Les pluges abundants dels últims dies han deixat un paisatge magnífic.

Cim d’Àligues amb en Josep Maria Torras

26/03/2023|

Amb en Josep Maria Torres anem a fer provatures amb les noves sony al Cim d'Àligues. Ens emportem la Sony Alpha 1 la Sony Alpha 7 R IV i la Sony Alpha 7 R V amb intel.ligència artificial.

Japó

01/03/2023|

Aprofitant que amb dos amics teníem pendent de córrer la última de les six majors, la marató de Tòquio, fem una escapadeta al país nipó amb les respectives parelles. No cal dir que aprofito el viatge per fer una mica de turisme ornitològic.

Jordània

08/02/2023|

Aprofitant que em varen convidar a fer una xerrada a Jordània m’organitzo per fer un mini tour ornitològic a l’orient mitjà. No va resultar fàcil localitzar una agència que fes viatges a aquesta banda del mar mort. La zona d’Israel es plena d’ornitòlegs, aquí a Jordània la cosa és molt més magra.

Pinsà mec a Palau

06/02/2023|

Gràcies al grup d'ornitòlegs del vallés vaig saber que hi havia un pinsà mec no massa lluny del despatx. Em vaig escapar al migdia...... i... vaig tenir sort va sortir i el vaig poder rertratar. Ben content!

Guinea

05/02/2023|

Per primera vegada a la meva vida professional tinc l'oportunitat de poder col·laborar en una missió humanitària a la regió de Boke a Guinea en un petit poblat de nom Katougoma. Gràcies al Dr. Ibrahima Traoré que organitza les jornades dermatològiques mundials amb més de 100 ponents internacionals que parlen de manera continuada durant 3 dies aprofitem per fer una visita a una zona molt desafavorida al N del país.

Delta de l’Ebre amb en Xavi Escobar

19/01/2023|

Aprofitant que tenia un dia de festa fem una escapada entre setmana amb en Xavi Escobar al Delta. Tots dos hem preparat unes bones llistes del que ens agradaria poder veure. Fa dies que s'han reportat un munt de coses interessants... veurem si la sort ens acompanya.

Aiguamolls amb els OrnitoTwitaires (COTC)

14/01/2023|

Dissabte 14 01 23 vam fer una sortida als Aiguamolls de l’Empordà amb el que podríem batejar com a “Club Ornitològic Tuitaires de Catalunya” (COTC).  La jornada va superar les expectatives de tothom!

Escuraflascons becfí

12/01/2023|

Gràcies a un grup de rareses de WhatsUp el Cat Twitch vaig saber que hi havia un Escuraflascons becfí al Remolar Vaig decidir de canviar la meva rutina habitual del dijous i aprofitant que tenia un dinar a barcelona m'hi vaig apropar.

Mosquiter de Hume al laberint d’Horta

02/01/2023|

Gràcies a un grup de rareses de whats up el Cat Twitch vaig saber que hi havia un Mosquiter de Hume (Phylloscopus humei) al laberint d'horta. Vaig quedar amb en Jaume Campderròs (Txumi) que va resultar molt útil per localitzar l'ocell.

Cap d’any a Istambul

01/01/2023|

Aprofitant que la meva filla gran tenia uns dies de festa i tornava de Groningen per estar una mica en família aprofitem per fer una bona escapada tots junts a Istambul. Vaig tenir la sort de poder fer 4 bimbos: Minà comú (Acridotheres tristis), Cotorra Alexandrina (Psitacula eupatria), Corb marí pigmeu (Microcarbo pigmaeus) i la Tórtora del senegal (Spilopelia senegalensis).

Al Riu Ripoll amb l’ADENC

17/12/2022|

El dissabte 17 de desembre a primera hora del matí quedem per fer una sortida ornitològica al riu Ripoll amb la gent de l’ADENC de Sabadell i aquesta vegada amb en Xavi Escobar com a guia i gran coneixedor de la zona (Som al seu local patch).

Pont de la Puríssima 2022

06/12/2022|

Aquest pont de la puríssima vàrem poder passejar una mica per la Cerdanya. Vàrem fer un parell de passejades arran de Segre on vaig poder veure i retratar alguns dels ocells més comuns de la zona com el lluer, el pit-roig, el milà reial, la merla, el pardal xarrec....

El Remolar amb l’ICO

26/11/2022|

Ultima sortida del curs ornitològic de l'ICO molt ben portat per l'Arnau Bonan i amb un grup excel.lent de companys ornitòlegs. Aquest matí de dissabte va ser molt aprofitat i varem poder fer una llista de quasi 60 espècies diferents.

Gavots a casa !

24/11/2022|

Empesos per una imponent borrasca a l'atlàntic nord, un munt d'ocells marins que normalment no es veuen a les nostres costes, han estat desplaçats pel fort vent i, alguns passant per l'estret de gibraltar i altres per la vall de l'ebre directament, han arrivat a casa nostra.

Provant la Sony Alpha 7 R IV

19/11/2022|

Dissabte molt aprofitat amb en Josep Maria Torras. Em va deixar provar la seva Sony Alpha 7 R IV ja que ell es vol passar a la V, i després de l'experiència vàrem fer fira. Em va deixar usar un objectiu fantàstic el Sony FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS i les fotos d'aquesta entrada son totes fetes amb ell.

Collserola i bassa de can dimoni amb l’ICO

12/11/2022|

Una sortida organitzada per l'ICO amb el guía Arnau Bonan. Vem fer primer una parada per Collserola on vaig poder fer un bimbo molt desitjat: el rossinyol del japó que vàrem escoltar i veure bé, però que no vaig poder retratar. Després vàrem anar a les basses de Can Dimoni que tampoc no coneixia.

Parc de l’Hostal del Fum

05/11/2022|

Aquest parc que segueix la riera de Caldes te un valor especial per a mi. Hi vaig fer la meva primera sortida ornitològica amb la Rebeca (la meva ornitoespeleòloga preferida) i també és un dels llocs (hotspot) que més vegades he visitat fent llistes per ebird.

Bassa de Can Dunyó

28/10/2022|

Amb la idea de poder veure el becadell sord (Lymnocryptes minimus), que feia un parell de dies que havien reportat a la bassa de can dunyó, vaig fer una bona matinada per provar sort. Era la primera vegada que visitava la zona i no vaig trobar el camí que du a la bassa. Vaig aparcar en un polígon industrial una mica més al N.

Bassa de rapinyaires a l’Urgell

20/10/2022|

Després de la primera experiència en el mon dels aguaits de la la ma d'Aula i Natura amb l’Abel Julien al capdavant, vaig voler repetir amb el tema. Aprofitant que em tocava fer una xerrada per pediatres a Lleida em vaig posar en contacte de nou amb en Jordi Bas de Bird Photo Tours a la Sabina i em vaig tornar a tancar un matí dins un dels seus amagatalls.

Delta Birding Festival 22

24/09/2022|

Per segon any consecutiu puc assistir al DBF. Aquesta vegada agafo entrades amb molta més antelació i puc participar a moltes més activitats. Comencem el mateix divendres ja fent els ocells de la nit i tot el cap de setmana serà un no parar.

All, el meu “local patch”

12/09/2022|

Just sota el poble d'All a la part soleia de la cerdanya hi un caminoi que baixa fins al riu Segre. M'agrada de passejar-hi i ho faig sempre que en tinc l'oportunitat. Hi he vist molts ocells diversos. Aquí he seleccionat algunes fotos que no son massa bones però potser amb el tems n'hi afegiré algunes més.

Mallorca Agost 22

24/08/2022|

Aquest mes d'agost vaig poder visitar les salines o el que ells en diuen ets salobrar de Campos. Es una zona de la illa on sovint hi ha limícoles. No vaig tenir pas massa sort però un parell de bèsties varen sortir Aquí us deixo retratades les que van quedar més afavorides.

Viatjant per les Illes Fèroe

16/08/2022|

Es un destí especial amb una climatologia molt peculiar que fa que els penya segats i els prats es fusionin allà on les ones venen a llepar la terra. Val a dir que tota aquesta verdor ve donada per un índex pluviomètric excepcional i és que a les illes Fèroe hi plou més de 200 dies l’any.

Delta del Llobregat

10/08/2022|

Per a molts ornitòlegs barcelonins el Delta deL Llobregat és la zona més visitada per proximitat i per riquesa. Jo (que vinc del Vallès Occidental) no vaig fer-hi la meva primera visita fins aquest mes d'agost. Els dos amagatalls que tenen estan molt ben orientats i la riquesa d'ocells de zones humides és considerable.

Cim del Carlit pujant per Lanós

30/07/2022|

Sovint m'escapo a fer muntanya. Costa de decidir si cal agafar binocles o càmara. Però de totes les activitats que es poden fer a la natura, de ben segur que aquesta és la que més m'agrada!

Tour del Montblanc

16/07/2022|

Durant el juliol del 2022 amb un grup de sis amics vàrem decidir de fer el tour del montblanc (UTMB), però no corrent com fan alguns agosarats i eixelebrats esportistes, si no per etapes.

Madeira

17/06/2022|

Aquest any un antiga deixebla em va convidar a fer una ponència a Madeira. Vaig pensar... -això ho hem d’aprofitar! Vaig contactar amb una ornitòloga local que em va ajudar a buscar algunes de les bèsties endèmiques de Madeira.

Hydrobates i …. Wilson!!

08/05/2022|

Vaig poder participar en una sortida en barca en ple període de migració per a moltes espècies d’aus marines, i els màxims anuals d’escateret (Hydrobates pelagicus) el protagonista de la sortida. Durant la sortida vàrem tenir una sort temenda i vàrem poder observar també un Wilson!!!

Delta de l’Ebre amb en Cristian Jensen

06/05/2022|

Aprofitant que em tocava anar a fer una ponència a valència a un congrés de dermatologia vaig decidir de baixar amb cotxe i fer una aturada al Delta amb un guía local de nivell: en Cristian Jensen.

Estany d’Ivars amb en Sergi Sales

30/04/2022|

Vaig tenir la sort de poder passar un matí al voltant de l'estany d'Ivars amb en Sergi Sales I després d'un bon dinar a Ivars vem anar a veure el Sisó i el mussol banyut !

Ornitorepte Mallerenga d’aigua

24/04/2022|

En el marc de les sortides ornitològiques organitzades conjuntament amb la Fundació Plegadis i Birding Catalunya, el propassat 24 d’abril vam fer un OrnitoRepte pel Ripollès per mirar de trobar el Pàrid més escàs a casa nostra: la mallarenga d’aigua.

Réserve Orntihologique du Teich (Arcachon)

13/04/2022|

Per setmana santa vàrem fer una bona escapada amb la furgo a les landes i a Arcachon. No només vàrem aprofitar per cruspir-nos unes bones dotzenes d'ostres sino que vàrem també visitar la reserva ornitològica del Teich.

Ornitorepte Xarrasclet

02/04/2022|

Amb en Sergi Sales, en Carles Oliver i un grapat de joves ornitòlegs ens varem trobar al Mas Matà, als aiguamolls de l'empordà, per poder gaudir d'una jornada ornitològica col.lectiva amb la idea de poder bimbar el Xarrasclet.

Salvem els Bellots!

27/02/2022|

A Terrassa hi ha una zona boscosa molt rica en avifauna que en diuen els Bellots Hi ha un projecte aprovat per fer-hi un polígon industrial Amb el CET i amb l'ADENC de Sabadell hem fet diverses sortides i actuacions per tal de intentar concienciar la població de que seria una llàstima perdre aquest magnífic patrimoni!

Astor

16/12/2021|

Va ser una sort poder passar un matí dins d'un hide per observar i retratar l'astor. De la ma de Aula i Natura amb l’Abel Julien al capdavant ens van posar amb contacte amb en Jordi Bas de Bird Photo Tours a la Sabina i vàrem passar unes estones ben agradables observant rapinyaires dins dels amagatalls.

El meu primer aguait

15/12/2021|

De la ma d'Aula i Natura amb l’Abel Julien al capdavant ens van posar amb contacte amb en Jordi Bas de Bird Photo Tours a la Sabina i vàrem passar unes estones ben agradables conversant (a sotto vocce) dins dels amagatalls.

Amsterdam

09/12/2021|

Amsterdam es una de les capitals europees que més vegades he visitat per feina. Mai no havia fet esment als ocells que es poden veure als seus jardins ben be dins la ciutat.

Reserva Natural de Sebes

27/11/2021|

Era una sortida organitzada per l'ICO per visitar la Reserva Natural de Sebes, iniciant la visita en un hide amb oportunitats d’observar arpelles, bernats, agrons blancs, corb marins i a vegades algunes sorpreses més.

Mallerenga bigotuda

21/11/2021|

Després d'una visita a l'estany d'Ivars amb en Sergi Sales, vaig aprofitar per fer una escapada al pantà d'Utxesa. Com que havíem passat el dia a l'estany, vam arrivar a Utxesa cap al tard.

Pela-roques

20/11/2021|

El dia 20 de novembre varem participar a un nou OrnitoRepte amb en Sergi Sales i en Carles Oliver. Vàrem sortir a cercar un d'aquells ocells mítics que tants mal de caps dona als ornitòlegs. El pela-roques, un ocell d'alta muntanya que viu explotant un nínxol ecològic a voltes impossible.

Illes Eòlies

09/11/2021|

Coincidint amb un congrés de Dermatologia Pediàtrica a Palerm vaig aprofitar per fer una petita escapada a les Illes Eòlies que era un destí que tenia entre cap i coll de feia molts anys.

Anellament al remolar

06/11/2021|

Aquesta era la meva segona sessió d'anellament i la veritat és que va resultar molt profitosa.

Cim d’Àligues

04/11/2021|

Recordo d'haver-hi portat els meus fills a passar un dissabte al matí. Vaig pensar que seria una bona ocasió per fer fotos a ocells de ben aprop.

Tossal d’Isòvol

01/11/2021|

De vegades una sortida a collir bolets pot ser doblement satisfactòria Pots omplir un parell de cistells ben macos de rovellons (lactarius deliciosus i sanguineus) I pots aprofitar per fer una bona observació d'ocells locals Les fotos no son un gran què però és que tenia els ulls més a terra que al cel ;-)

Riera de Caldes amb el CET

24/10/2021|

Soc soci del Centre Excursionista de Terrassa de fa molts anys. Mai no havia fet esment que tenen també una secció ornitològica...

Tarifa migració post nupcial

01/10/2021|

Juntament amb dos companys ornitòlegs experts, en Txema i en Pedro, que vaig conèixer de casualitat fent una ruta de muntanya (La Senda de Camille) uns mesos abans, vàrem decidir passar plegats tres dies a l'estret de Gibraltar per gaudir de la migració post nupcial. Vàrem contactar amb un guia local excel·lent el Javi Elorriaga qui ens va fer aprofitar el temps de forma excepcional.

Delta Birding Festival 2021

24/09/2021|

La meva primera vegada al Delta Birding Festival (DBF). Va ser una immerssió absoluta. Vaig fer moltes sortides, escoltar moltes xerrades i tocatejar molt materials, llibres i òptiques diverses. Vem baixar amb la furgo i vem trobar un lloc preciós per dormir.

Menorca

17/09/2021|

L'any passat al final de l'estiu un amic em va convidar a fer la volta a menorca en barca. Vem ensepegar uns dies de molt bon temps tot i que no vaig fer masa fotos. Aquí us en planto algunes que son una mica representatives del que vem veure.

Nord de Mallorca Estiu 2021

11/08/2021|

Gràcies a la inestimable ajuda d'en Josep Manchado, un ornitòleg local, molt bona persona i amb ganes d'ajudar, vaig poder visitar 4 zones del N de l'illa amb la seva companyia. Vem anar a s'albufereta, a maristany, a sa depuradora i després jo encara vaig anar a rebre unes bones picades de mosquits a s'albufera per veure la fotja banyuda.

Sud de Mallorca Estiu 2021

07/08/2021|

Hi ha una zona prop del cap de Ses Salines al sud de mallorca on es concentren sovint un bon número de limícoles. En diuen el "salobrar de Campos" o "ses salines de Campos". Moltes de les fotos que surten aquí les he pogut fer a la zona del salobrar i d'altres les he fet prop de Porto Petro i també n'hi ha alguna feta des d'una barca.

Amb la furgo a Dinamarca

12/06/2021|

El nostre primer viatge llarg amb la furgo. Vàrem agafar un mes just sortint de la pandèmia i vàrem visitar Dinamarca de cap a cap.

Visita a Can Sañé

24/04/2021|

Organitzat per Aula i Natura acompanyats per l'Abel Julien varem fer una visita a una masia prop de Collsuspina on hi te muntat una mena de reservori animal en Jaume Sañé.